Op maandag 13 augustus, heeft Omroep Max een item over de verschillen in dekking van diverse reisverzekeringen behandeld. Consumenten weten niet altijd wat er binnen of buiten de dekking van hun reisverzekering valt. Wanneer er iets gebeurt in het buitenland, kan achteraf blijken dat niet alle gemaakte kosten meeverzekerd zijn. Met als gevolg: een rekening achteraf.
Polis Direct heeft naar aanleiding van deze uitzending veel telefoontjes binnengekregen van ongeruste klanten. Wat dekt de reisverzekering van Polis Direct eigenlijk wel en niet? Wij willen u als klant graag informeren over uw dekking. En geruststellen. U kunt met uw zeer complete reisverzekering van Polis Direct namelijk met een veilig gevoel op reis. Hieronder leest u waarom.
De reisverzekering van Polis Direct is zo opgebouwd, dat alle medische kosten die u in het buitenland maakt bij een verzekerde gebeurtenis zijn gedekt (zie de polisvoorwaarden voor alle verzekerde gebeurtenissen). Dat is bij steeds minder verzekeraars het geval.
Om een beroep te kunnen doen op de dekking van geneeskundige kosten op de Polis Direct reisverzekering heeft u minimaal een basisdekking bij een Nederlandse Zorgverzekeraar nodig. Eerst claimt u de ziektekosten bij uw eigen zorgverzekeraar. Wanneer hier geen dekking voor is, dan kunt u hiervoor een beroep doen op de Polis Direct reisverzekering.
• De ziektekosten dienen gemaakt te zijn tijdens de dekkingsperiode. Ook waren deze kosten medisch noodzakelijk én niet uit te stellen tot na terugkeer in Nederland. Tandheelkundige kosten zijn bij Polis Direct tot maximaal € 300,- per verzekerde gedekt.
• Ook de buitengewone kosten zijn bij Polis Direct gewoon gedekt. Om hiervoor in aanmerking te komen, is het wel noodzakelijk dat u contact opneemt met de alarmcentrale (Europ Assistance). Het telefoonnummer staat op uw reispasje.
Voor meer informatie over de dekking van onze reisverzekering, kijkt u in de voorwaarden van uw Polis Direct Reisverzekering. Voor verdere vragen kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met een van onze medewerkers op gratis telefoonnummer 024-3665644.
Wij wensen u een veilige vakantie toe!
Wij bellen je graag terug op het tijdstip dat jou uitkomt
Bel mij terug
Jaarlijks voert Polis Direct een klanttevredenheidsonderzoek uit volgens de normering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren controleert doorlopend de kwaliteit van onze dienstverlening, Klanten beoordeelden Polis Direct in het meest recente onderzoek met een 8,0!