Heel vervelend als je schade hebt aan je auto die niet door jezelf is veroorzaakt. Je vult een schadeformulier in met de tegenpartij en je vertrouwt erop dat de schade goed wordt afgehandeld. Maar dan? Wie verhaalt deze schade voor je, of sta je er alleen voor? En wat als er letselschade in het spel is en de afhandeling van deze schade van groot belang is voor je financiële situatie in de toekomst. Wie behartigt je belangen? Zonder een aanvullende Verhaalsrechtsbijstandverzekering kun je er alleen voor komen te staan!
• Stel je hebt een wa-verzekering. Dan ben je alleen verzekerd voor schade die jij aan een ander toebrengt. Rijdt een ander jou aan, dan ben je daar niet voor verzekerd. Je zult dan zelf moeten proberen om de schade te gaan verhalen op die ander, en dat kan een lastige klus zijn.
• Stel je hebt een volledig casco verzekering. Ook dan is een rechtsbijstandverzekering erg nuttig. Vanuit de volledig cascoverzekering wordt namelijk alleen de schade aan de auto zelf (het casco) verhaald. Stel dat je ook letselschade hebt, dan moet je deze zelf gaan verhalen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt afgesloten, dan zal deze de letselschade voor je verhalen.
Deze aanvullende verzekering is er in twee smaken:
• Basis: recht op juridische hulpverlening indien er sprake is van een ongeval. De premie bedraagt € 27,50 per jaar exclusief assurantiebelasting.
• Plus: ook hulp bij verhaal op een aansprakelijke derde en aankoop-, garantie-, en reparatiegeschillen. De premie bedraagt € 40,- per jaar exclusief assurantiebelasting.
Mocht het zo zijn dat je al een "algemene" rechtsbijstandverzekering hebt, dan kan het zomaar zijn dat er een "module verkeer" bij inzit. Het is de moeite waard om dit na te kijken. En is je interesse in zo'n algemene rechtsbijstandverzekering gewekt, kijk dan even hier, want bij Polis Direct sluit je voor een aantrekkelijk lage premie zo'n verzekering af.
Je kunt de Verhaalsrechtsbijstandverzekering snel en eenvoudig afsluiten. Vul het formulier rechts in en kies je dekking naar keuze. Je ontvangt je aangepaste polis naar keuze per post of e-mail.
Jaarlijks voert Polis Direct een klanttevredenheidsonderzoek uit volgens de normering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren controleert doorlopend de kwaliteit van onze dienstverlening, Klanten beoordeelden Polis Direct in het meest recente onderzoek met een 8,0!