Navigatie Link overslaanHome » Alles over Polis Direct » Nieuws » SEPA betalen en incasso

Polis Direct is over op IBAN

De overgang naar één uniforme betaalmarkt voor de euro (de Single Euro Payments Area of SEPA) houdt in dat betaalrekeningen in heel Europa op dezelfde eenvoudige manier bereikbaar moeten zijn. Dat is nodig om over enkele jaren geen verschillen meer te hebben tussen binnenlandse en grensoverschrijdende eurobetalingen in Europa. Daarom moeten voor eurorekeningen in heel Europa internationale bankrekeningnummers (IBAN) gehanteerd worden. Daarnaast is voor de onderlinge verwerking van betalingen tussen banken een bankidentificatiecode (BIC) nodig.

 

Wat merkt u hiervan?

Polis Direct is sinds halverwege november overgegaan op IBAN. Wat houdt dit voor u in? Ben u al klant bij Polis Direct en betaalt u middels automatische incasso dan betekent dit dat wij uw premie in de toekomst 5 tot 8 dagen later incasseren dan dat u van ons gewend bent. Voor nieuwe klanten geldt dat wij de automatische incasso mogelijk een paar dagen later uitvoeren dan dat er op uw aanvraag vermeld staat. Dit komt doordat banken verplicht zijn om te controleren of u een machtiging heeft afgegeven.

 

Meer informatie over SEPA

Wilt u meer informatie over SEPA? U kunt meer lezen op de website van De Nederlandsche Bank.

terug

 

Update: Probleem bij Equens zorgt voor storneringen

De oorzaak van de vele storno's is gelegen in een storing bij Equens. Equens is de landelijke organisatie die de betalingen tussen banken verwerkt.  Op 27 november 2013 is een vertraging ontstaan in de verwerking van een deel van de betalingen bij Equens. Equens verwerkt betalingen tussen de banken. Inmiddels verloopt de verwerking van betalingen weer normaal. Equens haalt zo snel mogelijk de achterstand in waarna wij de transacties zullen bijwerken. Voor u als klant betekent dit dat bij- en afboekingen naar verwachting vandaag, maar uiterlijk morgen op hun rekening zijn verwerkt.